dissabte, 22 de desembre del 2018

Hi ha jugarois diferents per boixos i per boixes?

Cada detectiu i detectiva, a casa, havia pensat un jugaroi per un company/a (boix si ella era boixa i viceversa) i després a classe va explicar perquè l'havia triat. Els motius eren diversos, alguns pensaren que li agradaria, altres pensaren que allò no ho tenia, d'altres pensaren que allò era adient perquè era boix... A cada un els hi preguntava si creien que tal jugaroi era per boix o per boixa i tot i que la seva primera resposta solia ser o bé boix o bé boixa, sempre sortia algú del sexe contrari que deia que a ell/a també li agradava.


Després férem un altre exercici. Els vaig explicar que coneixia dos boixos  na Maria i en Joan que m'havien ensenyat la seva carta de reis però que sense voler se m'havien mesclat els seus jugarois i m'havien de jugar a col·locar-los. N'hi havia 6 i en equips cooperatius havien de repartir 3 per na Maria i 3 per en Joan. 

                   



Després, els vaig ensenyar les cartes d'en Joan i na Maria i vam comprovar si algun equip havia endevinat els jugarois que havia demanat cada un. Ningú ho va endevinar! La majoria d'equips col·locaren la cuineta, el cotxe rosa i la pepa a na Maria i les construccions, la caixa d'eines i el cotxe blau a n'en Joan... en veure això, els vaig ensenyar una carta on en Joan i na Maria es presentaven i explicaven què els agradava...Amb tot arribàrem a la conclusió que el gènere no és el més importnat per escollir un  jugaroi per un amic sinó que el que importa és saber què li agrada!

Un altre dia, un altre exercici que férem és buscar en les revistes de jugarois alguna joguina que fos presentada al catàleg per boixos i boixes, per exemple, un fubtolí (aparentment més per boixes que per boixes). També valia trobar jugarois en què clarament difeenciaven si eren per boixos o per boixes. Per acabar, classificàrem les revistes.





Finalment, cada equip cooperatiu va pensar un regal per a tota la classe i després escrivirem els escrivirem a la carta de Reis per a la classe...ja veurem si passen pel Ceip Sant Antoni de Portmany!!

   







1 comentari:

  1. M'ha agradat molt aquest exercici!!! Un poc d'esperit crític en vers a la igualtat. Enhorabona

    ResponElimina