diumenge, 7 d’abril del 2019

Treballem un artista relacionat amb el projecte: Vivaldi!

Aquest any estem treballant un músic i compositor com a artista, ja que està directament relacionat amb el que estem treballant. Vivaldi ens permet treballar molts dels llenguatges que han de desenvolupar els infants: llenguatge musical, corporal, plàstic i el  lingüístic. 

Així doncs, el primer que férem va ser escoltar un fragment d'una audició (no en sabíem el títol ni l'autor). Després, cada un explicà què havia escoltat en aquesta múisca i què li havia fet sentir i què havia imaginat. I entre tots/es, escrivirem les paraules clau de les idees que anàvem dient.


      






Com podreu observar, qui volia podia utilitzar la llibreta de detectiu/va per anar anotant o dibuixant les idees que sorgien o copiar el que anàvem dient entre tots i na Marta apuntava al bloc de fulls gran.




















Aquesta va ser la llista de coses que ens havíem imaginat: corrent per un camp, volant amb  un unicorni, ballant contents, caminant pels núvols o viatjant a un altre planeta!

En una altra sessió, treballàrem la lectura. Haguérem de buscar pistes per reconèixer les paraules que havíem dit el dia anterior i relacionar-les amb les imatges. Com a bons detectius i detectives ho férem molt bé!

















En tenir totes les paraules col·locades sota el seu dibuix haguérem d'inventar-nos una història amb totes elles i dibuixar-la. El dibuix és la manera en què els infants d'aquestes edats redacten les seves històries. Com a adults el nostre paper és fer-los preguntes perquè ordenin les seves històries i les enriqueixin. 




















En una altra sessió, escoltàrem la música, la ballàrem sentint el ritme amb el cos i després en dibuixàrem el seu ritme amb el pinzell, fent moviments més amplis, si sonava fort, i moviments més curts, si sonava fluix. D'aquesta manera entrenàrem la discriminació auditiva i el traç.

















Després férem un musicograma. Cada part de la cançó està representada amb un dibuix. Quan les parts es repeteixen però canvien de tonalitat el dibuix es repeteix però en més petit, si per exemple, sona més fluix. Així doncs, nosaltres primer el visualitzàrem a la tele i després sense mirar havíem de seguir el musicograma amb el dit, percebent els canvis. D'aquesta manera entrenàrem també la discriminació auditiva, una part important de la consciència fonològica.















Després d'aquesta activitat férem "un penjat" per endevinar l'artista i entre tots pensàrem quin podia ser el títol d'aquesta audició. Finalment l'endevinàrem i era "La primavera" de Vivaldi!
També jugàrem a endevinar els instruments que sonaven  a l'audició i, per acabar, haguérem d'encerclar quin dels 3 instruments que sortien a la feineta sonava.















Una altra de les activitats que férem va ser treballar una dita de primavera i en aquesta buscar la paraula primavera i la paraula flors. També intentàrem identificar-ne les seves síl·labes després d'haver-ho picat amb les mans i treballat amb el cos. 
Tot seguit, podeu veure com juguem amb el cos a fer paraules i frases. En aquest cas, jugàvem a endevinar quina paraula era. Cada infant representava una síl·laba i quan se'ls hi tocava el cap deien com sonaven cada un. El joc consistia en col·locar les síl·labes per saber que posava PRIMAVERA. Després férem el mateix posant " En Vivaldi tocava el violí" (cada boix/a era una paraula).

                       


            
                     



Seguirem treballant amb en Vivaldi!

3 comentaris: