divendres, 29 de març del 2019

Semàfors a la classe!

Des de fa un parell de setmanes hem introduït noves estratègies per regular el nostre comportament dins l'aula, totes elles han nascut d'acords de grup.

Així, per una banda, tenim un semàfor a la porta del bany per saber quan podem demanar permís per anar-hi i quan no, d'aquesta manera no interrompem moments d'assamblea i mantenim l'atenció en allò que estem fent. 

D'altra banda, tenim un semàfor del comportament. Totes i tots comencem el dia al color verd en el qual hi ha un detectiu que està tranquil i concentrat. Si durant el matí ens saltem alguna norma, passem a estar al color taronja, on hi ha un detectiu que està un poc despistat. Per últim, tenim el color vermell que és per quan ens hem saltat més d'una norma i ens han hagut de cridar l'atenció de manera repetida. L'objectiu és començar i acabar el dia tots al color verd. Si algú es despista i baixa al color taronja o vermell, entre totes i tots l'hem d'ajudar perquè pugui acabar el dia al color verd (tranquil i concentrat). 





3 comentaris:

  1. Crec que els està anant bé l'estratègia del semàfor. Sobretot la idea de que tots al final del dia puguin arribar al verd. M'agrada molt.

    ResponElimina
  2. T'hem copiat la idea i de vegades també l'usem a casa... 😉

    ResponElimina